Olivia-Hussey-Photos-juliet-montague-1968-25091738-375-500  

當年如花盛開的女孩 Olivia Hussey,今年已經六十三歲了......

 

那一年我高三,自己去看電影,在最冷門時段,便宜的二輪電影院,寥寥數人,盤踞在後排最上方,居高臨下,看見暗戀的男生也獨自走進電影院,在電影開演前,燈光微暗,他坐在最前排......我們一起看完了羅密歐與朱麗葉。

當天我沒有驚動他,過了很久才跟他說,那天我也在電影院裡、女主角奧麗薇荷西很美麗...... 他嘲笑我膚淺。我知道他也喜歡我。

一直到前幾年,他結婚了,第一次,總算。從來沒想過要嫁給他,卻渴望跟他談一場戀愛......我想,我們已經談過了,用了十幾年的時間。

我或許不懂愛情,但是我相信。真正的愛情裡必有著愛慕與疼惜,這是莎士比亞在很年輕時就教會我的事。



ps, 一直到這幾年,馬齒長得夠多了,才知道這歌詞說的是......生命只會一天天的消逝,要對命運之神誠服。愛情裡只有造化與捉弄,你要對愛神伏首。

 

 

 

 

Love Theme From Romeo And Juliet

What is a youth? Impetuous fire.
What is a maid? Ice and desire.
The world wags on.

A rose will bloom.
It then will fade.
So does a youth.
So does the fairest maid.

Comes a time when one sweet smile,
Has a season for a while,
Then love's in love with me.
Some they think only to marry,
Others will tease and tarry.
Mine is the very best parry.
Cupid, he rules us all,
Caper the cape, but sing me the song.
Death will come soon to hush us along,
Sweeter than honey and bitter as gall.
Love is a task and it never will pall.
Sweeter than honey and bitter as gall.
Cupid, he rules us all.

 

 

 

arrow
arrow

    htimS sM 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()